Vyhnout se reklamám v běžném životě nejde. Útočí na nás na každém kroku. Budí nás při dřímání u televize, padají nám na barevných letácích z poštovních schránek, plní nám emailové schránky a poutají naši pozornost sotva vystrčíme nos z domovů.
Bohužel se tento tlak nevyhne ani těm nejovlivnitelnějším lidem z naší společnosti, dětem a seniorům.
Děti až do věku 7 let nemají schopnost rozlišit, co je v reklamě reálné a co ne. Potom nastávají velké problémy s vysvětlováním, jak věci opravdu fungují, co je správné, co se nikdy nestane, co funguje úplně jinak a co je dokonce nebezpečné. Úlohou rodičů je potom donekonečna dětem opakovat, že to co vidí, je jen v televizi.
Je k pláči, když potkáte mladou maminku, která má v košíku tak právě věci, které pokryje její rozpočet a za ruku doslova táhne dítě, které brečí a vzteká se, protože zahlédlo někde v regále zrovna tu úžasnou hračku, kterou dopoledne vidělo během pohádky asi 5x a tím pádem je to vlastně to zásadní, co si ze sledování televize odneslo.
Akční letáky ze supermarketů, zase naprosto neúprosně útočí hlavně na seniory. Slevové útoky jsou tak masivní, že se v nich nevyznají a při svých cestách za nejvýhodnějším nákupem nakonec utratí mnohem víc peněz a domů si přinesou hromadu věcí, co nepotřebují, ale koupili je ve slevě.
Jediným praktickým řešením, jak neutrácet za hlouposti, je pořídit si doma v klidu nákupní seznam a při nákupu se ho držet. Jedinou přínosnou funkcí akčních letáků je fakt, že si jejich krátkodobým uskladněním zjistíte, jak se daný výrobek pohybuje během roku. Sortiment propagovaných výrobků jednotlivých obchodů se většinou opakuje a pokud máte chvilku na prolistování starších nabídek, snadno zjistíte, že lahůdka za bombastickou cenu, kterou obchod nabízí na dané sváteční období, byla před pár měsíci propagovaná k jinému svátku a stála o čtvrtinu ceny méně.
Některé reklamy na spotřební zboží by měly být zakázané, protože útočí na lidskou podstatu. Nebo vy znáte mámu od tří dětí, která je nadšená, když se její ratolesti umažou od hlavy k patě, a ještě téměř zdevastují kuchyň. Hned si představuje, jak bude celý den používat ty funkční čistící prostředky, které při úklidu používá ta usměvavá a upravená paní v bílé krajkové halence. Nebo se doma s manželem přetahujete o to, kdo vypere, protože váš muž viděl v reklamě toho upraveného fešáka, co ve volných chvílích odstraňuje skvrny z oblečení a dávkuje prací prostředek do pračky. I když to je spíš k smíchu, většina mužů nemá ani potuchy o tom, jak se pračka zapíná.